Najčastejšie otázky o akupunktúre. Čo ste o nej nevedeli?

Akupunktúra je jednou z najstarších známych liečebných techník. Je súčasťou oveľa širšej-tradičnej čínskej medicíny. Niektorí ju odmietajú a neveria jej. Iní na ňu naopak nedajú dopustiť. Akupunktúrnej liečby sa však nie je potrebné báť, akupunktúrne ihly totiž dokážu navodiť stav hlbokej relaxácie aj liečebných procesov.

Týchto pomocníkov sa oplatí mať doma – uľavia od bolesti chrbta

Aspoň jedenkrát za život trpia bolesťami chrbta až štyria ľudia z piatich. Akútna bolesť chrbta nás tak môže prepadnúť celkom nečakane. Nie je treba hneď panikáriť, zvládnuť ich môžete aj sami. Aby si vás bolesť nenašla, vyplatí sa preto mať doma pre všetky prípady niekoľko „pomocníkov“, ktorí nezaberú veľa miesta a dokážu uľaviť nielen boľavému chrbtu.

Už ste počuli o loptičkovaní? Táto jednoduchá metóda dokáže uvoľniť nielen chrbtové svaly!

Loptičková facilitácia alebo aj zjednodušene povedané „loptičkovanie“, je technika, ktorú vyvinula česká fyzioterapeutka, pani Zdena Jebavá. Metóda bola určená predovšetkým pre liečbu astmatických detí, následne však bola za podpory fyzioterapeutov rozvíjaná ďalej a v dnešnej dobe má širšie využitie nielen vo fyzioterapii. A o akú metódu sa vlastne jedná?

Ako sa starať o chrbát, keď SME DOMA?

S chrbticou je spojených 120 svalov a to, v akej sú kondícii, ovplyvňuje celkový stav chrbta a nepriamo aj organizmu. Ako sa vyhnúť vzniku bolesti chrbta, keď sme nútení zdržiavať sa z akéhokoľvek dôvodu v domácom prostredí? Témou dnešného podcastu nás sprevádza MUDr. Eva Dúbravová - lekárka so špecializáciou v odbore neurológia a rehabilitácia. Predstaví nám publikáciu s 18-imi základnými odporúčaniami, ako sa starať o svoj chrbát v domácom prostredí. Všetkých 18 odporúčaní vrátane cvikov absolvujete v priebehu 15-20 minút. A ak sa vám to podarí viac ako 4-krát týždenne, Váš chrbát vám takto vynaloženú energiu štedro vráti.

Prvá pomoc pri bolesti chrbta v domácich podmienkach

Predstavujeme Vám 18 zrelých tipov ako sa starať o svoj chrbát v domácich podmienkach. E-book „Prvá pomoc pri bolesti chrbta“ je tu pre všetkých, ktorí už bolesť chrbta pociťujú ale aj pre tých, ktorí sa jej chcú v budúcnosti vyhnúť.

Zaseknutý nerv si môžete privodiť veľmi rýchlo, ťažšie je ale zbaviť sa ťažkostí. Viete, ako na to?

Každý, kto už skúsenosť so zaseknutým nervom má vie, že ho vždy sprevádza nepríjemná bolesť. A čo sa vo vašom tele naozaj stalo? Jednoducho povedané, v okolí nervu došlo k prepuknutiu zápalu, ktorý tlačí na nerv a spôsobuje už spomínanú nepríjemnú bolesť. Medzi príznaky, ktoré môžete pozorovať patrí okrem bolesti aj brnenie, necitlivosť, svalové kŕče či menšie opuchy. Útlak nervu sa môže prejaviť bolesťou vystreľujúcou z postihnutého miesta. Do hornej či dolnej končatiny alebo do oblasti medzi rebrá či lopatky.

3 rýchle tipy ako uľaviť od bolesti chrbta

Bolí vás krčná chrbtica alebo pociťujete akútnu bolesť v krížoch? Niekedy je potrebné zbaviť sa bolesti čo najrýchlejšie, aby človeka neobmedzovala v bežných činnostiach. Prinášame vám 3 rýchle tipy, ako chrbtu uľaviť.

Bolesť chrbta sa dá liečiť, ale chce to čas. Nervy sa hoja "rýchlosťou" len 1 mm za deň.

Bolesť chrbta je najčastejšou príčinou vzniku práceneschopnosti a invalidity. O tom, ako bolesť vzniká a čo sa vtedy deje v našom chrbte, sa rozprávame s MUDr. Evou Dúbravovou, lekárkou so špecializáciou v odbore neurológia a rehabilitácia. Dozvieme sa napríklad, ako sa zbaviť akútnej bolesti chrbta, že poškodené nervy majú schopnosť regenerovať „rýchlosťou“ približne 1 milimeter za deň. To je jeden z dôvodov, prečo pri liečbe opakujúcej sa bolesti chrbta skratky neexistujú a môže trvať aj viac týždňov.

Prvá návšteva u fyzioterapeuta. Viete, kedy ju neodkladať a čo vás čaká?

Pokiaľ vás trápi bolesť chrbta, základné pravidlo pre najrýchlejšiu nápravu znie: jednať okamžite. Vyplatí sa preto zvážiť návštevu fyzioterapeuta, ktorý vám dokáže pomôcť rozhodne viac ako len klasická masáž. Kedy sa k fyzioterapeutovi objednať a čo od prvej návštevy môžete čakať?

5 tipov, ako na boľavý chrbát pre zaťatých zimných športovcov

Milujete pohyb a športu sa nechcete vzdať ani v zime? Lyžovanie, snowboarding, bežky alebo ľadový hokej na zamrznutom rybníku. Znie to skvele, ale práve u týchto zimných športov platí, že by sme mali byť opatrní dvojnásobne. Stačí totiž jeden zlý pohyb alebo jedno ofúknutie a chrbát dá o sebe okamžite vedieť. Prečítajte si naše tipy, ako sa s náhlou bolesťou vysporiadať čo najrýchlejšie a dostať sa späť do formy.

Bolesť chrbta sa dá liečiť, nielen potláčať

Štatistiky hovoria, že 80% ľudí udáva, že sa počas života stretlo s bolesťou chrbta. V spolupráci s odborníkmi sme pre vás pripravili komplexný e-book s 90-mi odporúčaniami pre zdravší chrbát. Stiahnite si ho zdarma a naučte sa, ako sa správne starať o svoj chrbát každý deň. Poďakuje sa vám.

Sedavé zamestnanie nemusí nutne znamenať boľavý chrbát

Sedavé zamestnanie dnes živí čoraz viac ľudí, a to aj Slovákov. Niekoľkohodinové sedenie na jednom mieste však so sebou prináša veľké množstvo zdravotných rizík, medzi ktoré patrí aj bolesť krčnej chrbtice a chrbta. Tieto bolesti zväčša nie sú jednorazové, no zvyknú sa počas života pomerne často opakovať. Prečítajte si, ako im prechádzať, alebo ich aspoň zmierniť. Keď si najbližšie sadnete pred váš monitor v práci, spomeňte si na naše tipy.

Viete, aká poloha najmenej zaťažuje váš chrbát?

Vedeli ste, že váš chrbát musí pri niektorých činnostiach zvládať až 275% zaťaženie? Nesprávne držanie tela, nevhodné sedenie a dvíhanie ťažkých predmetov dáva vášmu chrbtu zabrať viac, ako je nutné. Ako chrbtu správne uľaviť, aby bol naň vyvíjaný čo najmenší tlak a aby si chrbát mohol poriadne odpočinúť?

Liek vs. doplnok stravy – viete, aký je medzi nimi rozdiel?

Medzi liekom a doplnkom stravy rozdiel je. A veľký. Prakticky ide o dve celkom iné veci. Poďme si spoločne predstaviť najväčší rozdiel medzi týmito dvoma vesmírmi.

„Poď mi napraviť chrbticu“ - na túto vetu by ste mali rýchlo zabudnúť

Trápi vás boľavá krčná chrbtica z častého nosenia ťažkej kabelky alebo z celého dňa presedeného pred počítačom? A tak skúšate rôzne pohyby a napravujete sa, pokiaľ neucítite prasknutie, ktoré vám aspoň na chvíľu uľaví od bolesti. Ak to však robíte často, môžete si skôr ublížiť ako pomôcť. Skúste to radšej inak. Poradíme vám ako na to.

Naučte sa správne chodiť. Váš chrbát sa vám poďakuje.

Ak si myslíte, že pri takej prirodzenej činnosti, akou je chodenie nemôžete nič pokaziť, musíme vás sklamať. Chôdza je bez pochýb jednou z najbežnejších ľudských činností a my sa pri nej, bohužiaľ, dopúšťame obrovského množstva chýb. To by sme však nemali, práve naopak, mali by sme si na na ne dávať pozor a vyhýbať sa im, inak máme zarobené na opakovanú bolesť chrbta. O ktoré chyby ide?

Základné rehabilitačné postupy a metodiky – ako sa v nich vyznať

Dnes povedomie ľudí o bolestiach chrbtice, problematike pohybového aparátu narastá. Človek, ktorý má ťažkosti, najmä dlhodobé alebo opakujúce sa, sa ich snaží riešiť. Môže navštíviť lekára – praktického, neurológa, ortopéda. Následne „skončí“ (niekto však aj začne) s odporučením rehabilitačnej – fyzioterapeutickej – pohybovej liečby.

Najlepší priateľ pre boľavý chrbát? Skúste benfotiamín!

Vitamíny skupiny B, najmä trojkombinácia vitamínov B1, B6 a B12, vyživujú poškodené nervy chrbta, a tak pomáhajú liečiť samotnú príčinu bolesti chrbta. V tomto blogu si podrobnejšie predstavíme derivát vitamínu B1 (tiamínu) – benfotiamín, ktorý veľmi priaznivo pôsobí na nervový systém a taktiež proti únave.