"Svojim pacientom radím, aby dbali na správne držanie tela, vyhýbali sa stresu, nefajčili, schudli a pravidelne sa hýbali."

Odborný garant: MUDr. Ivan Buran, PhD./ neurológ

MUDr. Ivan Buran, PhD.

VENUJ CHRBTU 3 MESIACE
KOMPLEXNEJ STAROSTLIVOSTI

CHRBÁT SA TI POĎAKUJE

3 mesiace pre tvoj chrbát

Liečba

Pri liečbe chronickej bolesti skratky neexistujú. Bolesť chrbta znamená, že niečo robíme dlhodobo nesprávne a teda aj následná liečba vyžaduje primeraný čas.

NAJSKÔR SA ZBAVTE AKÚTNEJ BOLESTI CHRBTA
Pri akútnej bolesti chrbta, ktorá vzniká poškodením platničky, vznikajú zápalové zmeny a je potrebné užiť protizápalové lieky a analgetiká, teda lieky proti bolesti.

CHRONICKÚ BOLESŤ CHRBTA POMÁHA LIEČIŤ
TRIO VITAMÍNOV B1, B6 a B12

Dávkovanie
Doba liečby

Vhodná a pre budúcu regeneráciu utláčaných nervov chrbta je žiadúca kombinácia s vitamínmi skupiny B, ktoré zosilňujú liečivý efekt. Ak lekár neurčí inak, je potrebné užívať 1 kapsulu 3 až 4-krát denne dostatočne dlhú dobu (minimálne 1 mesiac, optimálne však 2 až 3 mesiace).

Zvládanie bežných činností

VŠIMNITE SI,
AKO DOSTÁVA CHRBÁT ZABRAŤ V RÔZNYCH SITUÁCIÁCH

kompletný návod, ako si zariadiť každý deň bez bolesti chrbta

Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách Ako chrbát trpí v rôznych polohách
PREŤAŽOVANIU CHRBTA SA DOKÁŽE VYHNÚŤ LEN MÁLOKTO Z NÁS.

Dodržať totiž správny postoj pri každej činnosti a v každej situácii nie je jednoduché. Dlhodobo utlačované nervy chrbta nám to dajú pocítiť bolesťou. Pokiaľ príčina bolesti zostáva nevyriešená, bolesť sa znova vracia. Ak sa chcete zbaviť alebo predísť bolesti chrbta, je nesmierne dôležité, aby ste aj tie najbežnejšie činnosti vykonávali správne a s čo najmenším dopadom na váš chrbát.

Sedenie za počítačom SEDENIE ZA POČÍTAČOM
pri práci za počítačom dbajte na to, aby ste mali monitor vo výške očí a pred sebou.
Matrac MATRAC
matrac by nemal byť ani príliš tvrdý, ani príliš mäkký. Nevhodný matrac môže byť príčinou nielen toho, že sa nevyspíte, ale aj bolestí chrbtice.
Topánky TOPÁNKY
nevhodná obuv môže zmeniť rovnováhu tela. Voľte topánky s opätkom 3-4 cm, ktorý umožní správne držanie tela.
Telefonovanie TELEFONOVANIE
pri telefonovaní pridržiavajte mobil rukou. Ak si ho pridržiavate pri uchu plecom dochádza k jednostrannému zaťažovaniu svalstva. Pokiaľ ide o dlhodobé zaťažovanie môže to viesť aj k blokáde.
Šport ŠPORT
snažte sa vyhýbať sa nadmernej a jednostrannej záťaži aj pri športe. Nárazová záťaž, nie je vhodná zvlášť po dlhej nečinnosti.
Vankúš VANKÚŠ
nevhodný vankúš môže spôsobovať bolesti hlavy, nehovoriac o bolestiach krčnej chrbtice nepodceňujte jeho význam, inak budete trpieť bolesťami krčnej chrbtice, čo môže spôsobovať napríklad aj bolesti hlavy. Na trhu nájdete rôzne anatomické vankúše, sú dokonca aj rôzne druhy uspôsobené v závislosti od toho, či spávate na chrbte, na boku alebo na bruchu.
Taška TAŠKA
ak musíte nosiť veľkú ťažkú tašku, noste ju prehodenú krížom, nie prevesenú cez rameno. Ideálnejšou alternatívou je nosenie ruksaku. Prípadne si obsah rozložte do dvoch tašiek a chrbát držte vzpriamene.

Odbúravanie stresu

Dlhodobý psychický tlak má nepriaznivý vplyv aj na váš chrbát.
Spôsobuje stuhnutý krk, vyvoláva neprirodzené postavenie chrbtice a napätia
rozličných svalových skupín. Napäté svaly nedovoľujú uvoľnenie nesprávneho postoja.

PO VYPÄTÍ BY MALA NASLEDOVAŤ RELAXÁCIA, ABY SA SVALSTVO UVOĽNILO.
NÁJDITE SI ČAS A DOPRAJTE CHRBTU ASPOŇ 3 MESIACE ROZMAZNÁVANIA.
DOPRAJTE SI MASÁŽE DOPRAJTE SI MASÁŽE
uvoľňujú namáhané svalové partie.
NAVŠTÍVTE WELLNESS NAVŠTÍVTE WELLNESS
oddýchnete si a odpútate pozornosť od stresového a uponáhlaného života.
SAUNY SAUNY
poskytujú úľavu pri bolesti chrbta, strese, či nespavosti. Dôležité je vybrať si tú správnu.
ZÁBALY A BYLINNÉ KRÉMY ZÁBALY A BYLINNÉ KRÉMY
zahrejú a zmierňujú bolesť unaveného tela.

vaxicum

bilinky

Zdravý životný štýl

Začnite postupne. Dôležitá je trvalá zmena životného štýlu a správne vykonávanie každodenných činností, vďaka čomu môžete svojmu chrbtu pomôcť každý deň a v každej situácií.
životný štýl
životný štýl
životný štýl
ZÁKLADNÝM ODPORÚČANÍM JE

dostatok pohybu, zvládanie stresu, zoptimalizovanie telesnej hmotnosti, nefajčiť a dodržiavať základné zásady správneho držania tela a nepreťažovania chrbtice pri každodenných činnostiach.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií