Behanie na jeseň a v chladnejších dňoch. Áno, ale...

Behanie v chladnejšom počasí má svoje špecifiká a jedným z nich je výber správneho oblečenia. Pri tom je nutné myslieť nielen na to, aby bolo praktické a pohodlné, ale hlavne, aby nás ochránilo pred ofúknutím. Ako sa teda na beh obliecť, čím sa vybaviť a na čo nezabudnúť, aby sme neprechladli a neodniesol si to náš chrbát?

Prvá pomoc pri bolesti chrbta v domácich podmienkach

Predstavujeme Vám 18 zrelých tipov ako sa starať o svoj chrbát v domácich podmienkach. E-book „Prvá pomoc pri bolesti chrbta“ je tu pre všetkých, ktorí už bolesť chrbta pociťujú ale aj pre tých, ktorí sa jej chcú v budúcnosti vyhnúť.

Joga pre zdravý chrbát

Trápi Vás bolesť chrbta z nadmerného sedenia, cítite, že strácate ohybnosť a pohyb vám robí čím ďalej tým väčšie problémy? Ak sa chcete zbaviť bolesti chrbta navždy, čaká vás dlhá cesta. Chce to trpezlivosť a správne zvolenú pohybovú aktivitu. Joga je na tieto účely ideálna.

Bolesť chrbta sa dá liečiť, nielen potláčať

Štatistiky hovoria, že 80% ľudí udáva, že sa počas života stretlo s bolesťou chrbta. V spolupráci s odborníkmi sme pre vás pripravili komplexný e-book s 90-mi odporúčaniami pre zdravší chrbát. Stiahnite si ho zdarma a naučte sa, ako sa správne starať o svoj chrbát každý deň. Poďakuje sa vám.

Tenisky sú hit. Viete, ako vybrať tie správne, aby bol spokojný aj váš chrbát?

Kto by ich nemiloval? Pohodlné a štýlové tenisky by nemali chýbať v žiadnom dámskom šatníku. Takéto topánky na celodenné pobehovanie by sme však mali vyberať dôkladne, teda nepozerať len na dizajn, ale predovšetkým na kvalitu. Ako si ale také dámske topánky, ktoré sú in, vybrať?

Naučte sa správne chodiť. Váš chrbát sa vám poďakuje.

Ak si myslíte, že pri takej prirodzenej činnosti, akou je chodenie nemôžete nič pokaziť, musíme vás sklamať. Chôdza je bez pochýb jednou z najbežnejších ľudských činností a my sa pri nej, bohužiaľ, dopúšťame obrovského množstva chýb. To by sme však nemali, práve naopak, mali by sme si na na ne dávať pozor a vyhýbať sa im, inak máme zarobené na opakovanú bolesť chrbta. O ktoré chyby ide?

5 tipov, ako na boľavý chrbát pre zaťatých zimných športovcov

Milujete pohyb a športu sa nechcete vzdať ani v zime? Lyžovanie, snowboarding, bežky alebo ľadový hokej na zamrznutom rybníku. Znie to skvele, ale práve u týchto zimných športov platí, že by sme mali byť opatrní dvojnásobne. Stačí totiž jeden zlý pohyb alebo jedno ofúknutie a chrbát dá o sebe okamžite vedieť. Prečítajte si naše tipy, ako sa s náhlou bolesťou vysporiadať čo najrýchlejšie a dostať sa späť do formy.

Vykonávajte letné športy bez bolesti

V lete sú športové aktivity pod šírim nebom často lákadlom aj pre tých, ktorí po zvyšok roka športujú skôr rekreačne. Z toho dôvodu, predtým ako si sadnete na bicykel, pôjdete si zaplávať alebo zabehať, myslite na to, že si môžete aj ublížiť. Aké sú teda najčastejšie chyby u obľúbených športov a ako sa im vyhneme?

Jazdíte radi na bicykli? Jazdíte často? Tak pozorne čítajte

Cyklistika patrí k jednému z najobľúbenejších športov. Môžeme ju praktizovať na čerstvom vzduchu, sami, s rodinou, v náročnom alebo naopak relaxačnom tempe. Súčasne je vhodná pre všetky vekové kategórie aj pre tých, ktorí trpia artrózou alebo majú nadváhu. Aj jazda na bicykli má však svoje pravidlá. Mali by sme vždy myslieť na to, či máme bicykel správne nastavený a, či je jazda na ňom pohodlná. Ak tomu tak nie je, môže dôjsť k jednostrannému preťaženiu svalov, čo môže mať za následok nepríjemné bolesti chrbta a chrbtice.

Dámy, pozor: Opätky vás môžu dostať až na operáciu!

My ženy chceme vyzerať dobre vždy a za každých okolností. Aj preto často vymieňame pohodlné tenisky za vysoké opätky, v ktorých naša postava, či chceme či nie, vyzerá oveľa lepšie. Pravdou však je, že opätky nášmu telu skôr škodia, ako prospievajú, a to najmä vtedy, keď to s ich nosením preháňame.

Športy: pre a proti – niektoré pomáhajú, iné môžu aj uškodiť

Pohyb a šport sú dva pojmy, ktoré patria k sebe. Šport, to sú hlavne emócie, adrenalín, pocit šťastia. Ak patríte k ľudom, ktorí v detstve – mladosti aktívne športovali, určite si spomeniete na pocity po víťazstve, po prekonaní seba samého. Vtedy sa zabúda na všetku predchádzajúcu drinu.

Ako sa vyhnúť bolesti chrbta pri behaní

Behanie v dnešnej dobe naberá na popularite. Čoraz teplejšie počasie a uvoľňovanie reštrikčných opatrení láka mnohých doslova vybehnúť von. Ak vás však pri behu začne bolieť chrbát, nezúfajte. Určite to neznamená, že by ste na túto činnosť mali zanevrieť. Prídete totiž o skvelú príležitosť zlepšiť si kondíciu, zrýchliť svoj metabolizmus, posilniť svaly, odbúrať stres. Prečítajte si naše tipy, ako na bolesť vyzrieť, aby ste mohli smelo behať ďalej.