Automasáž uvoľní aj pomôže. Viete, ako na ňu?


Stuhnutý krk, bolesť hlavy alebo chrbta občas trápi každého. Môže za to strnulý sed, neprirodzené ohnutie chrbta, ťažká manuálna práca a v dnešnej dobe aj dlhšie sedenie pri počítači. Pomôcť od bolesti si môžete i sami doma. Ako na to?

automasaz-chrbta

Keď vás občas potrápi takáto bolesť chrbta, krku či hlavy, nemusíte hneď utekať k lekárovi. Niekedy vám totiž môže od bolesti uľaviť celkom obyčajná samomasáž, inak nazývaná aj automasáž. Správna automasáž dokáže uvoľniť stuhnuté svaly a tým zbaviť nepríjemného napätia. Domácou masážou si neublížite, ak dodržíte niekoľko zásadných pravidiel. Stuhnuté oblasti prechádzajte vždy len jemnými krúživými pohybmi, pokožku trite ľahko, bez vynaloženia sily. Aj tu platí, že menej je viac. A majte na pamäti aj to, že správna automasáž by nikdy nemala bolieť.

Uvoľnite hlavu

Stuhnutá krčná chrbtica alebo nepríjemný pocit ťažoby v oblasti ramien sa môže objaviť z ničoho nič. Či už máte sedavé zamestnanie, alebo je váš život skôr aktívny. Nepríjemné napätie skúste eliminovať čo najskôr. Stuhnuté svaly totiž spôsobujú bolesť, ktorá sa môže stupňovať, prechádzať do hlavy, ramien i rúk. Vplyvom nepríjemných pocitov sa môže dostaviť stres či nesústredenosť. Uvoľňujúcu masáž si doprajte čím skôr. Ak máte zopnuté vlasy, začnite tým, že si ich rozpustíte. Celodenné sťahovanie vlasov do copu alebo drdolu namáha vlasové folikuly, ktoré napínajú kožu, čo môže spôsobovať bolesť hlavy a šije. Následne si prstami vojdite do vlasov a krúživými pohybmi si zľahka masírujte lebku. Uvoľnite sa a úľava sa dostaví rýchlo.

Proti bolesti hlavy a stuhnutému krku

Automasážou uvoľníte aj svaly okolo krčnej chrbtice a v oblasti ramien. Pripravte si olejček, ktorý vám umožní jednoduchšie posúvať prsty po pokožke a zároveň ju prehriať. Krk môžete jemne premasírovať oboma rukami (pravou rukou na pravej strane a opačne). Jemnými krúživými pohybmi alebo dlhými ťahmi prejdite po celej krčnej chrbtici až k hranici vlasov. Príliš netlačte, skôr sa snažte jemne povoliť zablokované miesta. Pokiaľ narazíte na obzvlášť napäté miesto, môžete naň tlačiť výraznejšie a skúsiť ho rozmasírovať.

Pri masáži šije budete musieť ruky vymeniť: pravou rukou začnite masírovať ľavý trapézový sval – použitím jemného tlaku stískajte pomocou palca, ukazováka a prostredníka hornú časť svalu (od krku po rameno). Malými krúživými pohybmi pomasírujte aj boľavé miesta v oblasti medzi lopatkou a chrbticou.

A čo chrbát?

Sami si môžete pomasírovať aj chrbát. Potrebovať však k tomu budete pár vecí. Trapézový sval a široký sval chrbta môžete rozmasírovať pomocou malej loptičky. Postavte sa chrbtom k stene, zľahka pokrčte nohy v kolenách a medzi hornú časť chrbta a stenu si vložte loptičku, napríklad tenisovú. Krúživými pohybmi tela si tak postupne môžete pomasírovať všetky svaly chrbta.

Masáž sa dá praktizovať aj ležmo. Potrebovať budete napríklad penový valček. Vložte pomôcku pod chrbát do krížovej oblasti a pokrčte nohy. Pohybmi dopredu a dozadu si začnite masírovať stuhnuté svaly chrbta.

Tip na záver: Pri masáži si urobte chvíľku pre seba a nenechajte sa ničím a nikým vyrušiť. Telo masírujte neutrálnym olejom bez vône alebo si vyberte príjemnú a upokojujúcu vôňu byliniek.