Saunovanie pre zdravý chrbát | 11. 10. 2017

Chladné dni a mrazivé noci sú už skoro tu, a tak nám neostáva nič iné, ako sa zabaliť do niekoľkých vrstiev oblečenia, po teplých mesiacoch opäť zapínať radiátory a popíjať teplé čaje, aby sme si prechod do zimného obdobia pokiaľ možno čo najviac spríjemnili. A aby to privítanie zimy bolo ešte o niečo príjemnejšie, mali by sme do našich aktivít zahrnúť aj pravidelnú návštevu sauny. Saunovanie už dávno nie je výsadou len vybraných ľudí, ktorí majú dostatok peňazí a času, aby si tento luxus mohli dopriať. Napríklad malú infrasaunu si do domácnosti môže kúpiť každý, kto má pre ňu dostatok priestoru, pretože jej kúpa už nemusí domáci rozpočet úplne zruinovať. Navyše každým rokom pribúda viac a viac verejných sáun, kam si môžeme odskočiť prakticky kedykoľvek počas dňa. Tak prečo si toto príjemné spestrenie dňa odopierať?

Sauna ako domáci lekár

Saunovanie prospieva našej imunite a tiež pomáha otužovať, čo s príchodom zimy určite ocení každý z nás. Existuje mnoho druhov sáun ale vo všeobecnosti platí, že pobyt v akejkoľvek saune pomáha uvoľniť dýchacie cesty, ukľudňovať činnosť srdca, uvoľňovať aj po psychickej stránke a dokonca je dobrým spojencom i v boji proti častým migrénam. Naviac pomáha otvárať póry pokožky, čo v spojení s potením prispieva k jej čisteniu a omladeniu.

Kedy sa saune radšej vyhnúť?

Nie pre každého z nás je však bohužiaľ vhodné saunu navštevovať. Ak ste v nej nikdy neboli alebo u vás prepuklo nejaké ochorenie, určite vhodnosť saunovania konzultujte s lekárom. Vo všeobecnosti ale platí, že do sauny by ste nemali chodiť v prípade, že momentálne trpíte nádchou alebo nachladnutím. Saunovanie vtedy len prispieva k rýchlemu rozvoju choroby. Saune by sa mali úplne vyhnúť ľudia trpiaci astmou, vysokým krvným tlakom či ochoreniami krvného obehu alebo srdca, pečene a obličiek. Do sauny by ste nemali chodiť ani po výdatnom jedle, nalačno, smädní alebo bezprostredne po veľkej fyzickej námahe.

Chrbát sa vám poďakuje

Na bolesti chrbta pôsobí saunovanie ako hojivý balzam. Tým, že svaly najskôr prehrejete a následne prudko ochladíte, dôjde k prekrveniu tkanív, počas ktorého sa svaly uvoľnia a pokiaľ si po saunovaní doprajete aj masáž, váš chrbát vám nebude môcť viac poďakovať. Pokiaľ však chcete s bolesťami chrbta bojovať naozaj poctivo, nesmiete zabudnúť na vitamíny. Aby vás chrbát netrápil, je vhodné pravidelne užívať lieky, ktoré obsahujú vysoko koncentrované vitamíny skupiny B, a to hlavne vitamíny B1, B6 a B12, ktoré sa starajú o výživu nervov chrbta. Dávky by mali byť pravidelné a hlavne dostatočne vysoké, ustrážte si preto rozdiel medzi liekom a výživovým doplnkom.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku