Pomôže boľavému chrbtu masáž? | 21. 9. 2017

Masáže sú všeobecne veľmi prospešné – nielen, že pomáhajú pri regenerácii a odstraňujú únavu, ale tiež spomaľujú nástup príznakov starnutia a zlepšujú krvný obeh aj psychický stav. Okrem toho hrajú dôležitú úlohu v prevencii a liečbe bolesti chrbta. V niektorých prípadoch sa, ale masáž chrbta neodporúča. Viete, aké to sú?

Kedy ísť k masérovi?

Účinok masáži na náš organizmus je samozrejme veľmi široký a aj keď sa u každého druhu masáže líši, všeobecne možno povedať, že zlepšujú celkovú telesnú a duševnú kondíciu. Masáž môže pomôcť pri riešení bolesti chrbta a vyriešiť množstvo ťažkostí, ale nezabudnite, že to nie je všeliek. Nemalo by sa jednať o jediný spôsob liečby. Samostatne môže byť masáž doporučená v prípade, že máte unavené či natiahnuté svaly chrbta, napr. z práce alebo po športe, a bolia vás naozaj len svaly. V tom prípade masáž dokáže uvoľniť napätie vo svaloch a zvýšiť ich prekrvenie, čím prispieva k výrazne rýchlejšiemu procesu regenerácie. Masáž by nemala byť synonymom pre zbavenie sa bolesti chrbta, ich úspech totiž závisí na druhu ťažkostí – niektoré z nich sa pomocou samotnej masáže vyriešiť nedajú (a v niektorých prípadoch je masáž kontraproduktívna). Častejšie sa preto masáž používa ako súčasť ďalšej liečby u už rozvinutých ťažkostí alebo ako súčasť prevencie bolesti chrbta.

Masáž ako súčasť komplexnej liečby

Vo väčšine prípadov prináša masáž bez ďalšej liečby len krátkodobú úľavu a nevyrieši podstatu ťažkostí aj keď to na prvý pohľad môže vyzerať, že po masáži problémy zmizli. Masáž, ale uľavuje skôr krátkodobo, preto by sa mala zaradiť do komplexu s ďalšími liečebnými prostriedkami – farmakologickou liečbou či rehabilitáciou. Dôležitú úlohu hrá masáž aj pri prevencii bolesti chrbta – pokiaľ na ňu budete chodiť pravidelne, pomôže vám uvoľniť svaly a udržovať ich pružné, zároveň tiež prekrví tkanivo. V starostlivosti o chrbát ale samozrejme nikdy nestačí samotná masáž, je len doplnkom, dôležitá je predovšetkým pravidelná a pre vás vhodná pohybová aktivita (k udržaniu optimálneho stavu chrbtice je potrebné svaly spevňovať) a tiež dostatočný príjem vitamínov B, predovšetkým B1, B6 a B12.

Kedy sa masáži radšej vyhnúť

Všeobecná rada znie: riaďte sa vlastným pocitom, pokiaľ masáž bolesť skôr zhoršuje alebo sa po nej necítite dobre, je lepšie ju vynechať. Nezamieňajte si bolesť spôsobenú citlivosťou svalov na tlak (tá závisí nielen od intenzity masáže, ale aj od toho, či na masáž chodíte pravidelne) s bolesťou, ktorá vás trápi. Masáže sa neodporúčajú ani pri bolestiach, ktoré vystreľujú do končatín či hrudníku, a tiež behom akútnych bolestí a poúrazových stavoch.

Vyberajte len kvalitné služby

Pokiaľ trpíte bolesťami chrbta, idete na masáž prvýkrát a nie ste si istý, aká je pre vás ta najvhodnejšia, poraďte sa radšej so svojim lekárom. Typ masáže, miesto aj maséra vyberajte naozaj starostlivo, dajte na odporúčania a zistite si vopred odbornosť a prax daného človeka. Opatrnosť sa vyplatí – zle vykonaná masáž totiž môže byť nie len stratou času (a peňazí), ale môže vám spôsobiť aj zdravotné komplikácie.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku