Nezabúdajte na vrstvenie oblečenia | 20. 10. 2017

Práve v tejto dobe prichádzajú zrejme posledné jesenné dni, počas ktorých nás to ešte láka ísť von. Cez deň sa niekedy teploty vyšplhajú až k príjemným 20°C, a tak by bola škoda len tak sedieť doma pred televíziou. Pokiaľ aj vy patríte k nadšencom, ktorí si chcú dopriať vonkajšie športové aktivity čo najdlhšie, mali by ste spozornieť. I keď to možno pri pohľade z okna vyzerá, že vonku - bez ohľadu na kalendár - leto ešte neskončilo, opak je pravdou. Cez obed je na slniečku síce stále teplo, ale stačí zájsť do tieňa alebo počkať hodinku dlhšie a začnete sa triasť zimou. Pozor si tiež musíme dávať na jesenný vetrík, ktorý už niekedy býva doslova mrazivý. Ak si teda chcete užiť posledné slnečné lúče v prírode, ísť na prechádzku, na bicykel alebo si len tak ísť zabehať do parku, nikdy nezabúdajte na kvalitné teplé oblečenie. Inak sa môžete domov vrátiť s chrípkou namiesto vytúženej dobrej fyzickej kondície. A to by bola škoda.

Vrstvenie

Práve v týchto dňoch sa oplatí z domu vyraziť s ľahším oblečením a zároveň myslieť aj na vrstvenie. Pokiaľ si vezmete obyčajné tričko a teplý kabát alebo bundu, veľmi pohodlne sa cítiť asi nebudete. Na slnku vám bude teplo, možno sa i spotíte a ak vás napadne sa trochu ochladiť tým, že si bundu rozopnete, máte o virózu postarané. Vezmite si ako „medzivrstvu“ radšej ľahkú mikinu alebo sveter a naň ešte jesennú bundu. Ak vyrážate von navečer, nezabudnite aj na šál, ktorý spoľahlivo uchráni váš krk a krčnú chrbticu od chladu. Ak vás čaká nejaká pohybovo náročná aktivita, poobzerajte sa v obchodoch po bedrových pásoch. Vyzerajú ako minisukne, dajú sa pod tričko a spoľahlivo zahalia každý kúsok kože, ktorý by mohol byť počas jazdy na bicykli alebo cvičenia ohrozený. Práve bedrá je veľmi dôležité chrániť pred ofúknutím studeným vzduchom a myslieť na to, aby ste sa bezprostredne po športe nezabudli osušiť a rýchlo obliecť do teplejšieho oblečenia.

Pozor na chrbát

Práve ofúknutie studeným vetrom býva jednou z najčastejších príčin náhlych bolestí chrbta počas chladnejších mesiacov. Najčastejšie sa tak deje počas zvýšenej fyzickej aktivity. Telo sa samo zahrieva a nám sa zdá, že je nám teplo. Často si tak zabudneme dávať pozor na odhalené časti, a to sa nám môže vypomstiť. Chrbát a chrbtové svaly slúžia ako opora celého tela a tak by sme sa o ne mali patrične starať, dodržiavať zásady správnej životosprávy, pravidelne sa hýbať a myslieť na to, či správne sedíme a stojíme. Pokiaľ vás chrbát bolí dlhodobo, vysiela vám signál, že niečo nie je v poriadku. Upravte svoj životný štýl a pokiaľ problémy stále pretrvávajú, určite navštívte svojho lekára. Ak chcete s bolesťou chrbta bojovať naozaj poctivo, nesmiete zabúdať ani na správne vitamíny, a to najmä vitamíny skupiny B. O výživu nervov chrbta sa starajú vitamíny B1, B6 a B12, ich dávky však musia byť pravidelné a hlavne dostatočne vysoké, dávajte si preto pozor na rozdiel medzi liekom a výživovým doplnkom.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku