Najväčšie mýty o bolesti chrbta | 25. 5. 2016

Najväčšie mýty o bolesti chrbta

Na Slovensku je podľa údajov Slovenskej spoločnosti všeobecného lekárstva 90% ľudí, ktorí trpia bolesťami chrbta.

Deväť z desiatich Slovákov priznáva, že v určitom okamihu svojho života zažije bolesť chrbta. V USA je bolesť chrbta:
  • najčastejšou príčinou invalidity u mužov nad 45 rokov,
  • druhým najčastejším dôvodom k návšteve lekára,
  • tretím najčastejším dôvodom pre chirurgické zákroky,
  • piatou najčastejšou príčinou hospitalizácie.

Dôvodom je nielen nesprávny životný štýl, ale aj množstvo mylných predstáv o chrbte.

Odborníci preto vybrali 4 najčastejšie mýty, ktoré súvisia s bolesťou chrbta. Ktorý je najväčší? Predsa ten, že lieky proti bolesti pomôžu.

1. Som fyzicky aktívny, takže problémy s chrbtom by som nemal mať.

Aj keď je pravda, že jedinci v dobrej kondícii majú menšiu pravdepodobnosť vzniku problémov s chrbtom než ľudia so sedavým spôsobom života, bolesti chrbta môžu postihnúť každého. Napríklad niektoré druhy športov sú náchylnejšie na vznik bolesti ako napríklad golf, volejbal alebo gymnastika.

Som fyzicky aktívny, takže problémy s chrbtom by som nemal mať

2. Bolesť chrbta je dedičná. Je to iba výhovorka.

Ak trpia bolesťami chrbta vaši rodičia, neznamená to, že problémy s chrbtom postihnú aj vás. Jediné čo môžete zdediť od svojich rodičov je nesprávny životný, nie bolesť.

Bolesť chrbta je dedičná. Je to iba výhovorka

3. Teplo a masáž sú príjemné, takže musia pomáhať pri bolestiach chrbta.

Tieto terapie môžu pomôcť znížiť akútnu bolesť chrbta v krátkodobom horizonte, avšak podobne ako analgetiká neposkytujú dlhodobé riešenie pre problémy s chrbtom.

Teplo a masáž sú príjemné, takže musia pomáhať pri bolestiach chrbta.

4. Lieky proti bolesti prinesú úľavu Najväčší mýtus z najväčších.

Lieky proti bolesti neriešia skutočnú príčinu problémov s chrbtom. Navyše, pri opakovanom dlhodobom užívaní, majú svoje riziká (napr. môžu vyvolať vnútorné krvácanie). Príčinu bolesti treba riešiť systematicky, zmenou životného štýlu. Samozrejme je jednoduchšie užiť liek proti bolesti ako zmeniť spôsob sedenia, pracovať na správnom držaní tela, začať pravidelne športovať.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku