Celý život
v kabelke? Zle! | 23. 6. 2017

Nevyhnutným módnym doplnkom žien je kabelka. Tá síce môže byť dobrý sluha, ale tiež zlý pán. Ak totiž v kabelke nosíte všetko od mobilu cez veci na cvičenie až po dáždnik, môže sa to zle podpísať na vašom chrbte.

Celý život v kabelke? Zle!

Ukáž mi kabelku a ja ti poviem ...

Aj keď si to možno väčšina z nás nechce priznať, bolesti chrbta často spôsobujú kabelky, ktoré oťažievajú pod nánosom všetkých (často zbytočných) vecí, čo v nich máme, a ktoré nezriedka nosíme len na jednom ramene. Schválne, čo všetko by ste vo svojej kabelke našli, keby ste ju teraz vysypali? Mobil, kľúče, peňaženka, vreckovky, diár, líčidlá, dáždnik... Ak k tomu ešte pridáte veci na cvičenie, pretože ich nechcete ťahať v separátnej taške, notebook alebo nákup vytvorený cestou z práce. Ľahko sa môže stať, že nesiete váhu napríklad aj päť kilogramov. Naozaj toto všetko potrebujete? Čo takto inšpirovať sa Máriou Kondo, japonskou odborníčkou na upratovanie, a vyhodiť všetko nepotrebné?

Pozor na preťažené kabelky!

Jednostranná nadmerná záťaž neúmerne zaťažuje chrbticu a automaticky nás núti zaujať neprirodzený postoj. Keď si totiž zavesíme kabelku na pravé rameno, inštinktívne sa ukloníme doľava a jedno rameno v tej chvíli máme vyššie ako druhé. Pretože sa naše telo snaží každodennej záťaži prispôsobiť, dochádza k degeneratívnym zmenám a je veľmi pravdepodobné, že nám krivý postoj už zostane. Naše svaly na jednej strane tela posilňujú, na druhej ochabujú a dochádza ku priškripnutiu nervov, čo často vedie k bolestiam hlavy či bolestiam "za krkom". Zranenia súvisiace s nosením ťažkej tašky cez rameno sú porovnateľné s niektorými športovými úrazmi. Okrem chrbta je kvôli zvýšenej záťaži ohrozený aj žilový systém: ak nosíme každý deň o pár kíl navyše, je to veľa podobné nadváhe - ťarcha zvyšuje tlak v nohách, ktoré potom opúchajú, pretože lymfatický systém nemôže kvôli nahromadenej krvi dobre pracovať.

Pohodlne a šik

Americká asociácia chiropraktikov odporúča, aby kabelka vážila maximálne desať percent vašej aktuálnej váhy, cez desať už je to moc. Svojmu chrbtu pomôžete, keď sa zbavíte zbytočných predmetov a kabelku odľahčíte. Ak nechcete alebo nemôžete z tašky nič odobrať, skúste niečo naopak pridať, a síce popruh cez prsia: nosenie krížom je praktické a bráni vychyľovanie chrbtice. Ak sa ku kabelke popruh pripnúť nedá alebo sa vám skrátka nepáči, skúste kabelku nosiť v ruke či aspoň po cca polhodine nosenia vystriedať rameno, na ktorom tašku nosíte. Ak totiž kabelku nosíte len na jednom, nepriaznivo to ovplyvňuje ramenné svaly. A ako správnu kabelku vybrať? Mala by byť čo najľahšia, a ak bude s popruhom,

Pohodlne a šik

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku