3 tipy, ako v pohode zvládnuť zmenu času  | 22. 3. 2019

Každý rok poslednú marcovú nedeľu upriamime našu pozornosť na zmenu času. Z druhej hodiny rannej je razom tretia a my tak prichádzame o hodinu spánku. Jedným z následkov je väčšia únava alebo zažívacie, kardiovaskulárne, či dokonca psychické ťažkosti nastupujúce bezprostredne po zmene času. Ako postupovať, aby sme minimalizovali jej negatívne dopady na vaše telo aj myseľ?

Pravidlo číslo jedna - vyspite sa doružova

To čo ľuďom na zmene času prekáža najviac je fakt, že sa vyspia o hodinu menej. Lenže ako u väčšiny vecí, aj tu platí, že dôležitá je kvalita, nie kvantita. A čo spraviť pre kvalitný spánok? Začnite kúpou kvalitného roštu, matraca a vankúša. To je svätá trojica zdravého spánku. Nemusí ísť o investíciu radovo v desaťtisícoch, ale je dobré venovať trochu času prieskumu a nechať si poradiť. Uvidíte, že vám poďakuje predovšetkým vaša chrbtica. Okrem toho je dobré chodiť do postele každý deň približne v rovnakú hodinu - potom už bude vaše telo pripravené na odpočinok. A v neposlednej rade, odporúčame hodinu pred spaním obmedziť sledovanie televízie, prácu na počítači či telefóne a vymeniť to radšej za čítanie knižky. Samozrejmosťou je dostatočné vyvetranie a mierne vykurovanie spálne.

Vychutnajte si ráno

Bojíte sa zmeny času? Zbytočné nervovanie vám možno uškodí viac ako samotný posun času. Psychická pohoda je nesmierne dôležitá pre náš celkový stav, tak na nej nezabúdajte pracovať. Neberte zmenu času ako problém, ale skúste ju vnímať ako príležitosť. Zo soboty na nedeľu síce prídete o hodinu spánku, ale to neznamená, že si nemôžete užiť ráno. Naplánujte si s rodinou spoločné raňajky a urobte si pekné dopoludnie. Vyvážené raňajky majú blahodarný vplyv nielen na psychiku, ale aj na vaše telo. Raňajkujte ideálne do hodiny od prebudenia a zvoľte raňajky s dostatkom sacharidov a bielkovín. Napríklad vločky s jogurtom a ovocím, alebo miešané vajíčka s pečivom a trochou zeleniny. Raňajky doplňte čajom, vodou a hoci aj stopercentným džúsom. Uvidíte, že po takých raňajkách si na zmenu času ani nespomeniete.

Pripravte svoj organizmus na zmenu

Pokiaľ viete, že zmena času má na vás negatívny vplyv, pripravte sa na ňu vopred. Postupne si nastavujte budík na skoršie zvonenie. Čiastočne tak privyknete svoj organizmus na skoré vstávanie.

Dbajte na vhodnú životosprávu:

● pár dní pred zmenou času sa vyhnite alkoholu

● zabudnite na ponocovanie

● minimálne pár dní pred zmenou sa vyhýbajte mastným jedlám

● nezabudnite pridať trochu na pohybu, vhodná je napríklad taká prechádzka na čerstvom vzduchu

Každá, hoci sebemenšia zmena k lepšiemu sa počíta.

Dúfame, že sme vás našimi tipmi minimálne trochu inspirovali k tomu, ako bojovať s dopadmi zmeny času. Želáme vám, nech sa na vás zavedenie letného času podpíše čo najmenej a napriek tomu si užijete jar plnými dúškami.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií