3 rýchle tipy ako uľaviť od bolesti chrbta | 17. 7. 2017

Starostlivosť o chrbát by mala byť poctivá a hlavne dlhodobá - minimálne tri mesiace. Niekedy je ale potrebné zbaviť sa bolesti čo najrýchlejšie, aby človeka neobmedzovala v bežných činnostiach. Bolí vás krčná chrbtica alebo pociťujete akútnu bolesť v krížoch? Prinášame vám praktické rady, ako chrbtu rýchlo a účinne uľaviť.

Všetky tieto domáce opatrenia vyskúšajte v prípade, ak bolesť nie je tak veľká, že by ste museli akútne navštíviť lekára.

1.Použite ľad

Ak vaše ťažkosti začali kvôli podráždeniu nervov, napr. pri ústrele alebo zápale, tak pomôže chlad. Zápal sa nikdy nesmie nechať rozbehnúť, môže totiž spôsobiť dokonca chronické problémy krku. Aby ste mali zápal pod kontrolou, priložte si na bolestivé miesto ľad, ktorý má tendenciu znecitlivieť vnímanie bolesti v svaloch a znižuje prekrvenie. A ako na to? Postačí obyčajný sáčok či igelitová taška. Tie naplňte ľadom a potom priložte na bolestivé miesto - ale pozor! Najskôr si na neho ale dajte uterák, nikdy neklaďte ľad rovno na kožu. Chlaďte pätnásť až dvadsať minút a potom postup cca po štyridsiatich minútach zopakujte. Chladivý podklad použite v prvých 24 až 72 hodinách po úraze a vzniku bolesti, pri dlhodobých problémoch sa odporúča teplý obklad.

2. Dajte si masáž

Nechajte si namasírovať miesta, v ktorých cítite najväčšiu bolesť. Masáž si zaslúžia hlavne ramenné a krčné svaly, ktoré sú často stuhnuté, pre veľa ľudí je najbolestivejší trapézový sval, ktorý leží z chrbtových svalov najviac na povrchu a siaha od krku, cez ramená a takmer celý chrbát. Ak okolo vás nie je nikto, kto by vás namasíroval, nevadí, zvládnete to pokojne sami. Vezmite si tenisovú loptičku a pomaly s ním jazdite po bolestivých miestach - tým aktivujete kožné receptory a tie následne vyšlú signál pre uvoľnenie kŕčov. Zaobstarať si tiež môžete rad masážnych pomôcok, ktoré chrbtu uľavia.

3. Zostaňte v pohybe

Predtým sa radilo, aby sa ľudia trpiaci bolesťami chrbta príliš nehýbali, poloha ležmo na zemi na chrbte s ohnutými kolenami a nohami položenými na posteli môže uľaviť a cvik sa osvedčil. Doktori ale všeobecne odporúčajú zostať aktívny, pretože je to ten najefektívnejší spôsob, ako sa vysporiadať s akútnou bolesťou chrbta. Keď sa bolesť objaví, prvým odporúčaním je chvíľa odpočinku. Na nejakú dobu sa tzv. zastabilizujte, teda ľahnite si a snažte sa uviesť chrbticu a krk do neutrálnej pozície, nepodkladajte si hlavu veľkým množstvom vankúšov, stačí, aby bola medzera medzi chrbtom a krkom vyplnená malým vankúšom. Po odpočinku už sa môžete skúsiť mierne hýbať, pohyby, rovnako ako masáž, uvoľňujú svaly a môžu pomôcť predísť chronickým vadám tkaniva. Keď bolesť ľahko poľaví, skúste prevádzkovať bežné denné činnosti, aj keď v tomto štádiu je samozrejme dôležité rešpektovať limity bolesti.

zavrieť

Tieto stránky využívajú cookies. Ich ďalším používaním súhlasíte s využívaním cookies. Prečítajte si informácie o tom, ako cookies používame a ako ich používanie môžete odmietnuť nastavením svojho internetového prehliadača. Rozumiem Viac informácií

Sledujte nás na Facebooku

Sledujte nás na Facebooku